
✓ Kierownik Katedry Chemii Medycznej i Zakładu Chemii Bionieorganicznej
✓ Senator Uniwersytetu Medycznego w Łodzi kadencji 2024-2028
✓ Prodziekan ds. Oddziału Medycyny Laboratoryjnej Wydziału Farmaceutycznego; kadencja 2016-2020 i 2020- 2024
✓ Członek Senackiej Komisji d.s. Kształcenia (obecnie Komisji ds. Kształcenia) od 2016 r.
✓ Członek Wydziałowej Rady ds. Kształcenia od 2020 r.
✓ Przewodnicząca Rady Dydaktycznej ds. kierunku Analityka Medyczna
✓ Z-ca przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej dla kierunku Analityka Medyczna i Farmacja w latach 2016-2020
✓ Przewodnicząca Komisji Rekrutacyjnej dla kierunku Analityka Medyczna od 2020 r.
✓ Członek Rady Naukowej Uczelni od 2019 r.
✓ Członek Prezydium i Rady Nauk Farmaceutycznych od 2019 r.
Jestem absolwentką Analityki Medycznej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi i od początku mojej pracy zawodowej, jako nauczyciel akademicki, jestem ściśle związana z Uczelnią, a przede wszystkim z Wydziałem Farmaceutycznym UM, jestem również diagnostą laboratoryjnym. Interesuje mnie przede wszystkim szeroko pojęta bioanaliza oraz zagadnienia z chemii medycznej, a wiedzę z obu tych dziedzin wykorzystuję do poszukiwania nowych aktywności biologicznych związków chemicznych, zarówno tych nowo zsyntetyzowanych, jak i już stosowanych w lecznictwie. Mój dorobek naukowy oraz dydaktyczny obejmuje 114 publikacji, kilkanaście artykułów w czasopismach branżowych oraz udział w tłumaczeniu polskiego wydania „Chemii Medycznej” Patricka Grahama. Staram się również angażować w kształcenie zawodowe i naukowe kadr medycznych – jestem kierownikiem specjalizacji z Laboratoryjnej Toksykologii Medycznej pięciu diagnostów laboratoryjnych oraz promotorem dwóch doktoratów – z dyscypliny nauk medycznych i nauk farmaceutycznych.
Jako prodziekan ds. Oddziału Medycyny Laboratoryjnej w kadencji 2016-2020 i 2020-2024 byłam odpowiedzialna za przygotowanie i wdrożenie nowego programu studiów dla kierunku Analityka Medyczna, który po raz pierwszy został przygotowany w oparciu o ministerialne standardy kształcenia. Dzięki zespołowej pracy, najpierw w 2017 roku, a potem w 2019, powstały od podstaw nowe programy dostosowujące kształcenie na kierunku do zmieniającego się otoczenia i potrzeb systemu ochrony zdrowia. Nasze starania doceniła Polska Komisja Akredytacyjna, przyznając w 2019 r. pełną akredytację. Mam świadomość, jak ważne jest wdrażanie nowoczesnych metod edukacyjnych do nieustannie zmieniającego się procesu kształcenia przyszłych przedstawicieli zawodów medycznych, w tym szczególnie bliskich mojemu sercu przyszłych diagnostów laboratoryjnych i farmaceutów.